Bescherm jezelf tegen phishing-aanvallen met onze tips

De wereld is de afgelopen weken als gevolg van de COVID-19 pandemie onmiskenbaar veranderd. De crisis haalt op vele manieren het beste in mensen naar boven, maar er wordt helaas ook misbruik van gemaakt. Cybercriminelen gebruiken angst en informatiebehoefte van mensen bij phishing-aanvallen, en stelen gevoelige informatie of verspreiden malware om zo geld te verdienen.…

Werkt jouw organisatie efficiënt en veilig vanuit thuis?

De coronacrisis houdt je werknemers nu al weken thuis. Gelukkig staan jouw bedrijf en je werknemers allerminst stil. Dankzij allerlei verschillende tools konden ze snel videovergaderingen opzetten, bestanden met elkaar delen en projectgroepen aanmaken. Nu we aan de slag zijn is het tijd voor IT & security besluitvormers om naar de toekomst te kijken. Past…

Microsoft 365 Business Voice; telefonie voor ondernemers

Een nieuw telefoonsysteem dat bellen, chatten, vergaderen, agenda’s en e-mail samenbrengt in één oplossing voor bedrijven: Microsoft Teams. Deze cloud gebaseerde communicatie- en samenwerkingstool is eenvoudig in gebruik en ontworpen om samenwerken te stimuleren. Het biedt de mogelijkheid om te bellen en gebeld te worden vanaf elk vast telefoonnummer. Iedere organisatie kan nu profiteren van…

Professioneel videogesprekken voeren? Zo doe je dat!

Nu iedereen zoveel mogelijk vanuit huis werkt, zien we het gebruik van videobellen massaal toenemen. Geweldig natuurlijk dat de techniek daar vandaag de dag helemaal klaar voor is. Maar zijn wij mensen dat ook? Onze marketingpartner Make Marketing Magic stuurde afgelopen week dit blog uit dat wij graag met jou delen. Wij werken al sinds…

Alleen? Met Microsoft Teams niet!

Razendsnel heeft het corona virus ons in zijn greep gekregen en worden we gedwongen tot fikse maatregelen. We willen toch graag op een veilige manier in contact blijven met collega’s, klanten en leveranciers. Microsoft Teams biedt hierin uitkomst. Velen, en wellicht ook jouw organisatie, hebben het al beschikbaar in Office 365 maar gebruiken het niet.…

Zo maak je korte metten met e-mailongelukjes

Zo’n 3,7 miljard gebruikers wereldwijd versturen gemiddeld zo’n 250 e-mails per dag. We gaan niet eens uitrekenen hoeveel dat er precies zijn. Maar al floept ‘maar’ 1 op de 10.000 naar een onbedoelde ontvanger, dan gaat dat al om tientallen miljoenen. Per dag! Een zeer klein deel daarvan was in ons eigen land medeverantwoordelijk voor…

5 Office 365 tools die voor jou het werk eenvoudiger maken

Als werkgever ben je altijd op zoek naar quick wins voor bedrijfsprocessen. Je wil dat je werknemers zo efficiënt mogelijk kunnen werken. Gelukkig bestaan er steeds meer slimme technologieën die het leven van de organisatie makkelijker kunnen maken. Wij zetten 5 Office 365 tools voor je op een rijtje die het werkende leven gemakkelijker maken.…

‘Think before you click’

Het zakelijk vertrouwen in e-mail is hoog maar vormt een aanzienlijk cyber-risico. E-mail is de nummer één bedreigingsfactor in organisaties en de oorzaak van bijna alle datalekken, zoals bevestigd door de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in haar rapport van juni 2019. In 63% van de gevallen gaat het om het versturen van persoonlijke gegevens naar de…

Nooit meer op zoek naar klantgegevens

‘Één momentje, ik zoek uw gegevens er even bij.’ Het is een veelgehoorde zin als je belt met een bedrijf waar je een bestelling hebt gedaan. Best gek als je bedenkt dat terwijl je bijna altijd en overal je gegevens in drievoud online moet invullen, dus ook je telefoonnummer. Dat kan een stuk professioneler en…

5 interessante work hacks voor veilig werken

Elke werkgever wordt er blij van: werknemers die overal hun werk gedaan krijgen. Maar gaat dat niet ten koste van de veiligheid? Dat hoeft niet! Uit onderzoek blijkt dat circa 52% van de veiligheidsbreuken komt door menselijke fouten: toch per ongeluk die vertrouwelijke gegevens gemaild, je laptop per ongeluk open laten staan of op die…