PREMIUM WIFI dé must-have voor iedere ondernemer.

Connectiviteit

Verbinding met het netwerk en met internet. Naarmate er meer werkzaamheden online plaatsvinden – en die ontwikkeling zien we echt in iedere branche – ben je als bedrijf steeds meer afhankelijk van de internet- en netwerkverbinding. In de ICT-wereld spreken we bij dit soort verbindingen van connectiviteit.

Hoe zit het met die connectiviteit in uw bedrijf? Is die in orde en storingsvrij? Of zijn er af en toe problemen en met name op de  momenten dat het niet uitkomt? Wat is er vervolgens geregeld om die problemen zonder (noemenswaardige) schade op te vangen?

Aandachtspunten met connectiviteit

Problemen met de connectiviteit leiden tot allerlei situaties, afhankelijk van het soort bedrijf dat u heeft. Een kleine greep uit wat we tegenkomen:

  • De productielijn staat stil! Geen productie, dus serieuze inkomstenderving.
    Voor sommigen in deze tijd wellicht onvoorstelbaar dat dit nog kan gebeuren, maar helaas komen we het nog vaak tegen. Zie bijvoorbeeld het filmpje hieronder van de RotoGroep.
  • Uw bedrijf is (telefonisch) onbereikbaar. Sowieso al vervelend, maar helemaal als u een servicedesk heeft. Of wanneer u nieuwe orders verwacht via e-mail. Dan is bereikbaarheid essentieel.
  • Uw mensen kunnen hun werk niet doen en u bent genoodzaakt ze naar huis te sturen, omdat het onduidelijk is wanneer de verbindingen weer operationeel zijn.
Microsoft Azure Cloud wanneer zakelijk interessant
Ontdek de twee grote vooroordelen over de cloud die een herkansing verdienen

Drie belangrijke afwegingen in connectiviteit

Gezien de voorgaande problemen die kunnen ontstaan, is het wel duidelijk dat de internetverbinding het gewoon moet doen. Daar moet je op kunnen vertrouwen, want het is essentieel voor de primaire processen. En wil tegelijkertijd wil je hier niet voortdurend mee bezig zijn.
We hebben we een drietal vragen opgesteld die u helpen bepalen of het nuttig is een specialist mee te laten kijken:

  1. Hoe belangrijk is de data verbinding (intern en extern) voor de continuïteit van het bedrijf?
  2. Welke alternatieven zijn voor handen, als er toch iets uitvalt? En zijn die toereikend genoeg om door te kunnen werken?
  3. Zitten er in de (internet-)verbinding van A naar B (bijvoorbeeld van uw kantoor of productielijnen naar de Microsoft Azure Cloud) onderdelen die cruciaal zijn en níet mogen uitvallen? Of heeft u hier juist geen (volledig) zicht op?

 

Mocht uw dataverbinding een belangrijke rol spelen voor de continuïteit van het bedrijf en heeft u niet meteen een bevredigend antwoord op de 2e en 3e vraag kunnen geven, dan adviseren we een gesprek aan te gaan met één van de specialisten van Einstein ICT & Telecom. Soms is een simpele (en achteraf gezien voor de hand liggende) aanbeveling al een groot deel van de oplossing.

RotoGroep

Heeft u een eigen IT-afdeling binnen het bedrijf, dan kan het nog steeds handig zijn om af en toe mensen van buiten uw organisatie te laten meekijken. Ook de eigen IT-afdeling weet niet alles. Neem een voorbeeld aan de RotoGroep. Daar hebben we de eigen IT-afdeling geadviseerd over het aanpakken van hun connectiviteit en met name het borgen van de beschikbaarheid ervan.

Samen met KPN hebben we een kort filmpje gemaakt waarin we uitleggen hoe we bij de RotoGroep gezorgd hebben dat er geen productiestoringen meer optreden als gevolg van uitvallende internetverbindingen.

Meer weten?

Mocht u meer willen weten of een keertje van gedachten willen wisselen over de connectiviteit en afhankelijkheden daarvan binnen uw bedrijf, neem dan even contact met ons op. We helpen u graag een stapje verder.

Contact

Download nu het gratis whitepaper over Microsoft Azure Cloud.

Microsoft Partner

Einstein ICT & Telecom is Microsoft Partner. Dit betekent dat wij gelicentieerd en opgeleid zijn voor de Microsoft dienstverlening. Wij kennen niet alleen de onderliggende techniek maar weten bovenal ook wat er aan (aanvullende) technische oplossingen nodig is voor uw specifieke wensen en eisen of wat daarin verstandig is.