Microsoft Teams

Sinds we in Nederland massaal thuiswerken, heeft het gebruik van MS Teams een enorme vlucht genomen. Maar Teams is veel meer dan het video-communicatieplatform waarvoor het nu in veel gevallen wordt gebruikt. U kunt er volledig in samenwerken inclusief agenda, planner en database. Met behulp van Direct Routing kunt u MS Teams ook inrichten als telefooncentrale. Einstein ICT & Telecom levert en installeert deze telecomoplossing.

Teams als telefooncentrale

Eind 2020 hebben we samen met het KPN Partner Network in een webinar de vele mogelijkheden van het inzetten van MS Teams als telefooncentrale uitgelegd. In het filmpje op deze pagina ziet u een korte impressie van het webinar. Wilt u het volledige webinar terugkijken, klikt u dan op de link.

Uw vaste nummer in MS Teams

Met Calling in Office 365 kan je als bedrijf volledig profiteren van de samenwerkingsoplossingen van Microsoft. Iedere gebruiker krijgt een eigen, vast telefoonnummer toegewezen. Op die manier bent u voor iedereen bereikbaar via Teams en kunt u ook zelf bellen. Het grote voordeel is natuurlijk dat u op deze manier beschikt over een flexibele, mobiele werkplek, die overal beschikbaar is op PC, laptop en smartphone. Einstein ICT & Telecom koppelt met behulp van Direct Routing Calling met MS Teams.

Lees meer over de uitgebreide mogelijkheden in de MS Teams Leaflet.

Altijd bereikbaar

Door in MS Teams de voicemail in te stellen, zorgt u ervoor dat zowel bellers via MS Teams als externe bellers in dezelfde voicemail terecht komen. Zo kunt u vanuit één client, op uw mobiel en uw pc, uw voicemail uitluisteren, inclusief transcriptie. MS Teams biedt standaard een of meerdere keuzemenu’s. U kunt dit zien als een virtuele receptionist. Het is mogelijk om een begroeting af te laten spelen en bellers via een keuzemenu naar de juiste plek te begeleiden.

Wilt u meer weten? Download dan het gratis whitepaper over MS Teams als telefooncentrale met daarin de client case van KH Engineering. Of vul onderaan op deze pagina uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Whitepaper & Client case –>
Whitepaper Teams als telefooncentrale

Enkele voordelen op een rijtje

  • Een vast bedrag per maand, met voordelige telefonietarieven en kosteloos onderling bellen
  • Eenvoudiger IT-beheer; u hebt geen hard- en/of software nodig op uw locatie
  • Met telefonie in de Office 365 omgeving hebben gebruikers alle productiviteitstools bij elkaar
  • Einstein ICT & Telecom begeleidt u in de migratie van telefonie naar Microsoft Teams, in uw eigen tempo.

Oproepwachtrij per afdeling

MS Teams biedt standaard een of meerdere oproepwachtrijen (call centers), inclusief wachtrij. Het is hierbij mogelijk om een begroeting af te laten spelen en muziek in de wachtstand in te schakelen en aan te passen. Een veelgebruikte functie is de oproepwachtrij per afdeling, bijvoorbeeld voor de afdeling Sales en de afdeling Support. Samen met het keuzemenu biedt u op die manier de klant een optimale en duidelijke bereikbaarheid. Een andere handige feature is het ontvangen van gesprekken op basis van uw Teams-status. Bent u in een meeting of in gesprek, dan krijgt u geen gesprekken vanuit de oproepwachtrij.

MS Teams voor MKB en grote ondernemingen

Einstein ICT biedt deze oplossing voor zowel MKB omgevingen met Microsoft Business licenties, als voor grotere omgevingen met Enterprise licenties. Microsoft maakt een onderscheid tussen de licenties die je hiervoor gebruikt. Voor Microsoft Business geldt een limiet van 300 gebruikers. Einstein ICT kan je adviseren bij het maken van een optimale keuze en de installatie, implementatie en migratie volledig verzorgen.

Stel uw MS Teams vraag hieronder!

Laat ons hier weten wat uw belangrijkste vraag is over (bellen met) MS Teams. We reageren zo snel mogelijk op het mailadres dat u heeft opgegeven. Wilt u liever teruggebeld worden, laat dan hier aub ook uw telefoonnummer achter waarop we u kunnen bereiken.

Een moment geduld aub.